אודות מרכז קיימות בטכניון

הטכניון יספק מודל מופתי לקיימות מקומית, לאומית וגלובלית באמצעות תוכניות החינוך והמחקר שלו ובאמצעות ההתנהלות הארגונית והתנהגות הקהילה שלו

הטכניון כמוסד הטכנולוגי הוותיק והמרכזי בישראל, נושא באחריות לחנך מהנדסים ומדענים ולפעול בחזית המחקר והפיתוח לקידום נושאי הסביבה. ישראל עומדת בפני בעיות חמורות לשימור איכות הסביבה, עלינו להגן על מקורות המים בפני זיהום, עלינו לשמור על אוויר נקי שיאפשר נשימה ללא תחלואה, עלינו לשמור על נופי המולדת , נחליה , הריה והאוכלוסייה הטבעית של הצומח והחי – ולהבטיח פיתוח בר קיימא, כזה הרגיש לצרכי הסביבה ולאפשרות הפגיעה במרקם העדין שלה. המדע הטכנולוגיה וההנדסה הם אמצעים חיוניים להבטיח שמירה על איכות הסביבה והבטחת פיתוח שלא יפגע ויהרוס את הסביבה. הטכניון כמוסד המחנך מהנדסים ומדענים, מחויב לכלול את הפן הסביבתי בעשייה שלו, לגייס את מיטב הידע והכישרון וכל זאת כדי לפתח את הארץ מבלי לפגוע בסביבה שבה אנו חיים.

מרכז הקיימות נוסד כהמשך לפרויקט "קמפוס ירוק", אשר החל במאי 2000, ביוזמתו של פרופ' יורם אבנימלך יחד עם ד"ר אופירה איילון, ובהובלה של מוסד שמואל נאמן, מתוך כוונה לא רק לדבר על שימור הסביבה, אלא גם לעשות למענה.

מרכז הקיימות הינו חלק מהיחידה למנהל ולוגיסטיקה שבזרוע התפעול, ועובד בצורה רוחבית למול יחידות שונות בקמפוס, סגל מנהלי ואקדמי, הפקולטות השונות, אגודת הסטודנטים וגורמים נוספים.

מרכז הקיימות מרכז את תחומי איכות הסביבה בקמפוס בתחומים כגון: אנרגיה, מים, ניהול פסולת, אקולוגיה, קרינה, רעש, זיהום אוויר, תחבורה, הסברה ועוד.

ניתן להתעדכן בפעילות השוטפת בדף הפייסבוק ובעמוד האינסטגרם.

הפרדה ומחזור אנרגיה בקמפוס הגן האקולוגי צמצום צריכה מחקרים פורצי דרך

 

 

המידע מעניין? שתף עם חברים
שינוי גודל גופנים
ניגודיות