מאמינים בדור הצעיר

מאמינים בדור הצעיר

המאבק בהתחממות הגלובלית הוא לא רק נחלתן של ממשלות בעולם. הדור הצעיר מכיר בבעיות הסביבתיות שמשפיעות על העתיד שלו ובוחר ללמוד ולשנות!
תלמידי כיתה ו' מבי"ס אוריין בבאר שבע התארחו בפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון, בהמשך לפנייתם לפרופ' אבנר רוטשילד במסגרת השתתפותם בתחרות רובוטיקה בינלאומית FIRST LEGO League Challenge. לתלמידי ביה"ס אוריין בכיתות ה'-ו' שתי זכיות רצופות בשלוש השנים בהן השתתפו בתחרות, השנה זו תהיה השנה הרביעית להשתתפותם.
נושא התחרות השנה הוא אנרגיה ועל התלמידים למצוא פתרונות לאתגרים בעולם האמיתי. התלמידים בליווי גב' רוית שמש, רכזת המדעים בביה"ס אוריין ומובילת קבוצת הרובוטיקה, חקרו על נושא משבר האקלים וייצור חשמל והאם ניתן להפחית את פליטת גזי החממה באמצעות ייצור חשמל ירוק על ידי מימן ירוק.
התלמידים סיפרו כי במסגרת ההכנות לתחרות קראו מחקר שנעשה בטכניון בנושא הפקת מימן באופן שלא מזהם את הסביבה ובעקבותיו יצרו קשר עם פרופ' אבנר רוטשילד, אשר עומד בראש מרכז הקיימות של הטכניון, ומקדם תחומים רבים נוספים לתרומת האקדמיה תחת משבר האקלים.
פרופ' רוטשילד התלהב מהיוזמה ומהעניין שהתלמידים גילו במחקרו והזמין אותם למעבדה שלו בטכניון על מנת לערוך ניסוי פיצול מים ליצירת מימן. קדמו לביקור שיחות שנערכו עם התלמידים בזום.
הביקור בפקולטה למדע והנדסה של חומרים כלל הכרות עם התלמדים והרצאת פתיחה של פרופ' רוטשילד בנושא: משבר האקלים, אנרגיות מתחדשות, פיצול מים ומימן ירוק.
ד"ר אנה ברייטוס ,חוקרת בקבוצת המחקר של פרופ' רוטשילד ליוותה את הביקור והמשתלמים למגיסטר מתן סאנאניס ואביחי בן-שטרית, הציגו לתלמידים את הניסויים הבאים במעבדה:
1. טעינה ופריקה של אלקטרודות ניקל – תוך דגש על שינויים בחומר עצמו במהלך התהליך.
2. ייצור מימן באמצעות אלקטרודות ניקל.
3. הפקת חשמל ממימן וחמצן באמצעות תא דלק ורכב הדגמה
4. הצגת תהליך חדש לייצור מימן שפותח במעבדה
5. ניסוי דחיסות האוויר לעומת מים באמצעות משאבת וואקום
שמחנו לארח את התלמידים במעבדה של פרופ' אבנר רוטשילד בפקולטה למדע והנדסה של חומרים והתרשמנו מאוד מהעניין וההתלהבות של התלמידים לחקור וללמוד את נושא האנרגיה והפתרונות האפשריים לייצור חשמל ירוק ממקורות אנרגיה מתחדשים, לפיתוח עתיד סביבתי ומקיים יותר ואנו מאחלים להם בהצלחה בתחרות!!

המידע מעניין? שתף עם חברים
שינוי גודל גופנים
ניגודיות