סיפורה של נשר דרך עיני סטודנטים בטכניון

"104 תמונות מדהימות, 24 סטודנטים מ- 5 פקולטות שונות בטכניון וים של כישרון"', כך סיכמו עורכי תחרות הצילום הטכניונית "נשר – העיר מבעד למצלמה", עת חשפו את שמות הזוכים.

מאת: קרן-אור גרינברג

"העיר מבעד למצלמה" היא תחרות צילום המלווה את פעילות המעבדה העירונית בנשר. לאורך השנה יצאה החממה החברתית בטכניון בקריאה לקהל הסטודנטים להגיש את האינטרפטציה שלהם לעיר נשר הנושקת לקמפוס הטכניון, במסגרת תחרות צילומים מקוריים. 24 סטודנטים מ-5 פקולטות שונות בטכניון נענו לקריאה, והגישו מעל 100 צילומים. הצילומים מציגים נקודות מבט שונות על החיבור בין המרקם העירוני לבין הטבע הפראי המקיף את בנייני העיר. חלק מהצלמים שמו דגש על יצירתו של האדם בעיר, ואחרים הדגישו את ניצחון הטבע המאפיל על כל יצירת בטון וברזל.

ועדת השיפוט כללה את אדר' אמיר תומשוב, אדר' אודי בלרפמן ואדר' איציק הירש. התחרות לוותה מקצועית על ידי חיים זינגר ממעבדת הצילום בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים ונערכה בשיתוף אגודת הסטודנטים בטכניון. מדברי השופטים על תחרות הצילום: בעידן בו הטכנולוגיה מאפשרת לכל אחד לאחוז במצלמה ולחשוף את " נקודת מבטו על העולם, הצילום האומנותי, בתצורתו המקצועית, נדמה שטף של תמונות ומעבר לכך מנגנונים שונים להצגת כמשהו לא רלוונטי. התחרות הנוכחית התמונות, השתלטו על המרחב ועל השיח התרבותי. שעסקה בעיר נשר נראתה כהזדמנות יוצאת דופן להחזיר ולו לרגע את המודעות לצורך בשימוש במדיית הצילום, להראות את נקודת המבט התמונות הרבות שצילמו הסטודנטים הייחודית של המקום או על המקום. הציגו בו-זמנית רשמים מהעיר, את סמליה, את נופיה, תמונות שמנסות לספר את סיפורו של המקום".

מקום ראשון : "אותו הנהר פעמיים" צלם: אלכס לרנר

על היצירה אמרו השופטים: "מדובר בעבודה ברמה טכנית גבוהה, אשר חושפת מנעד עשיר של גוונים אפורים, אור וצל, אשר מצליחה להנציח את סיפורה של נשר, את סימלה, ובו בעת ליצור תמונה שמצליחה גם לעמוד בזכות עצמה כתמונת נוף. הקומפוזיציה הא- סימטרית מושכת את הצופה לשקוע פנימה ולהיחשף לפרטים אין סופיים של מרקמים וצורות".

מקום שני: "אישה בחלון" צלם: אלירן בן שושן

דברי השופטים: לכאורה תמונה שגרתית, של מצב שגרתי. מבט מעמיק חושף סיטואציה מפתיעה של דמות בחלון ופרטים נוספים. הפן האנושי בתוך הבלוק, הבניין, מרכך את התמונה, תמונת המצב המקומית.

מקום שלישי :"בעין החלון", צלמת: רותם האוזמן

במקום השלישי זכתה גם היצירה: "Boundary and or Generator" של הצלמת שיר חן.

דברי השופטים: שתי התמונות גם יחד וכל אחת בדרכה משלבות טכניקה טובה ומבט מקומי ייחודי. המבט כלפי חוץ אל הנוף המקומי הממוסגר מאפשר מעין הצצה אל הנוף הנצפה.

ניתן להתרשם מהצילומים המגוונים שהשתתפו בתחרות כאן

 

המידע מעניין? שתף עם חברים
שינוי גודל גופנים
ניגודיות