מיפוי קורסים קיימים בטכניון בעלי פוטנציאל להיכלל באשכול קיימות (עתידי)
תת הועדה של מועצת הקיימות בטכניון העוסקת בחינוך לקיימות מבקשת ליצור אשכול קורסים בקיימות. לשם כך תת הועדה מבקשת להעסיק סטודנט.ית למיפוי קורסים קיימים בעלי פוטנציאל להיכלל באשכול זה.
תאור התפקיד: חיפוש אחר קורסים העוסקים בקיימות ומיפויים על פי קריטריונים.
כישורי הסטודנט.ית: העדפה לסטודנט.ית אשר נושא הקיימות הינו חלק נכבד מלימודיהם והינם בעלי ידע בנושאי קיימות, סביבה, אקטיביזם סביבתי-חברתי.
משימות:
- חיפוש במערכת "חיפוש מקצועות" אחר קורסים בדגש קיימות
- פנייה לרכזות הוראה בפקולטות באיתור קורסים
- יצירת טבלה מסכמת של הקורסים המכילה את המידע על כל קורס:
- מספר קורס
- מספר נקודות
- מטרות הקורס – האם מכוון לידע, מיומנויות מקצועיות, היבטים ריגושיים (מודעות, עמדות, מוטיבציה לקדם פיתוח בר-קיימא וביטויים רגשיים) והתנהגות?
- שם המרצה ופרטי קשר שלו
- הפקולטה / תכנית במסגרתו מועבר הקורס
- תכני הקורס – מה הם התכנים המדעיים-הנדסיים הנלמדים בקורס
- האם הקורס עוסק בקשרים ההדדיים בין פעילות האדם והסביבה ובין תהליכים חברתיים, כלכליים וסביבתיים.
- האם הקורס מקדם ידע מדעי סביבתי לצד מיומנויות חשיבה כגון חשיבה ביקורתית ומערכתית, היבטים ערכיים, מודעות ומוטיבציה
- במידה ומצוינות תוצאות למידה בסילבוס, האם תוצאות הלמידה ברורות ומדידות שקשורות לקיימות. תוצאות אלו צריכות לציין מה מצפים מהסטודנטים לדעת, להבין ולהיות מסוגלים לעשות בנוגע לקיימות.
- האם בקורס יש גישה בין־תחומית? שילוב של מספר דיסציפלינות אקדמיות?
- מה הן אסטרטגיות הלמידה, האם יש למידה פעילה? למשל פרוייקטים, עבודה בקבוצות, שילוב של אסטרטגיות הוראה מעבר להוראה פרונטלית.
- האם בקורס הסטודנטים עוסקים בנושאים מורכבים בקיימות ודנים בפתרונות.
- האם הקורס מכיל נושאים של אתיקה סביבתית ואחריות חברתית בהקשר לקיימות.
- האם לקורס מרכיב יישומי בו הסטודנטים מיישמים עקרונות קיימות במציאות, מעבר לגבולות הכיתה.
- מהי שיטת ההערכה בקורס?
- פנייה למרצה הקורס על מנת לבדוק אילו מהקריטריונים הנ"ל נכללים בקורס – במידה והמידע אינו כלול בסילבוס.
- יצירת תיקייה של סילבוסים של הקורסים שימופו
קורות חיים יש להגיש למייל – kayamut@technion.ac.il עד לתאריך 22.11.24